Szurnięcie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • baloo
    Drive
    • 2006
    • 57

    Szurnięcie

    AxArt, gadaj z Palioza on na swoim BKD wycisnął 220 wiec doradzi Ci co masz kupić
    baloo
  • MARCUS
    Ambiente
    • 2005
    • 230

    #2
    Szurnięcie

    Moje auto to Octavia 1,6 LX z 1998 roku.
    Otóż przy przejeżdżaniu przez garby i to nie przy najeździe, ale przy zjeżdzaniu z garba słychać odgłosy szurnięcia z przodu pojazdu. Odgłosy te są nieobecne przy przejeżdżaniu z prędkością ok 10 km/h przez garb. Mam takie 4 garbiki po drodze do pracy( a nie są one wysokie, raczej małe, ale autem bujnie) i raz to zjawisko występuje , a innym razem nie. Przejeżdżam większe nierowności i nic, a tu na takim niby nic - szura. Spoiler zderzaka jest trochę uszkodzony , ale to już było jak Ją parę lat temu kupiłem. I nie widzę żeby uszkodzeń przybywało. Osłony dolnej silnika nie ma (kupiłem auto bez niej).
    Co to może być?
    Jak to usunąć?

    Pozdrawiam
    MARCUS

    Komentarz

    • Geralt
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 589

      #3
      moze zaloz te tulejki w gniazda amortyzatorow po 30zł za sztuke - duzo nie podwyzsza ale te 2~3cm przod jest wyzej (nie wplywa moim zdaniem na komfort jazdy czy wlasciwosci jezdne a wplywa na dobijanie dolem ).
      pozdrawiam
      Adam W.

      Komentarz

      • mroko
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 659
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Najlepiej pochylić czoła przed octavką i zobaczyć czy przypadkiem nic pod nią nie wisi, może się nawet coś przyczepiło. Dobrze by było skorzystać z jakiegoś kanału lub podnośnika i zobaczyć czy nie ma gdzieś śladów od "szurania".
        A może chlapakami zaczepiasz?? Chociaż nie wiem czy to jest możliwe.
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz

        • splawik
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1292

          #5
          A to przypadkiem nie te słynne gumy na stabilizatorze co sie wyrobić potrafią po kilku tyś km.??? Tylo że one tak skrzypią jakby a nie szorują.
          A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
          AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
          O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
          -------------------------------------------------
          Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

          Komentarz

          • oranje
            Ambiente
            • 2007
            • 148

            #6
            A czy to nie będzie ta słynna miska olejowa Octy? Wiele razy o niej czytałem, ze bardzo łatwo ją uszkodzić (nie życzę Ci tego oczywiscie)

            Komentarz

            • MARCUS
              Ambiente
              • 2005
              • 230

              #7
              Miska - nie bo w tym modelu akurat pod miską przechodzi rura wydechowa.
              A co do tych tulejek podnoszących, to gdzie taki coś można dostać?
              Naszukałem się, nasłuchiwałem i nic. W końcu pojechałem do pewnego garażu.
              Wlazłem do kanału i zacząłem kołysać, i jedyna rzecz jaka zaczęła się odzywać to te gumki co trzymają drążek stabilizatora.
              Ale tam skrzypiały, czyżby w środku to było słychać jako takie szuranie?
              I czyżby to było słychać głośniej w środku niż na zewnątrz?
              A jeśli to te gumki - to znacie może jakieś na to lekarstwo?
              I jeszcze jedno, zauważyłem że te efekty dźwiękowe są najczęstsze po
              kilku-godzinnych postojach , bardziej rano i w nocy gdy jest chłodno. W południe też to występuje tylko słabiej, a po około 20-minutowej jeździe prawie zanika, choć nie całkiem.

              Pozdrawiam
              MARCUS

              Komentarz

              • Geralt
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 589

                #8
                wiesz - moze amortyzatory Ci sie konczą?

                co do tulejek to bodajze masz to opisane tutaj (glownie istotny jest oststni post na stronie):


                natomiast dostac mozesz praktycznie w kazdym ASO czy polmozbycie z częściami do skody
                ja kupilem tu: http://www.skodaczesci.pl/ - akurat jestem z Łodzi wiec zadzwonilem, powiedzialem o co chodzi i pojechalem po czesci. Jedyne co sie zmienilo to to ze poczatkowo wizulanie przod byl nieco nizej od tylu - teraz wyglada tak jakby bylo na jednym poziomie. Jedno jest pewne - ne pewno nie zaszkodzi a moze uratuje mi kiedys tylek...
                pozdrawiam
                Adam W.

                Komentarz

                • MARCUS
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 230

                  #9
                  Dziś przyjżałem się może trochę lepiej.
                  Oslony boczne silnika (bo te mam), ich dolne części "wiszą"ok 12 cm nad poziomem drogi i mają ślady obcierania. Z pomiarów prześwitu wynika że przód jest niżej od tyłu (mierzone na wysokości progu) przód - 16 cm pod progiem, a tył 18,5 cm pod progiem. Najniższe polożenie spoilera zderzaka wzglęgem drogi to około 14 cm.
                  Koledzy mówią że skrzypienie tulejek stabilizatora jest może słyszalne w środku ale nie tak bartdzo.
                  Więc może to jednak ta wysokość zawieszenia, ten niski przód ?
                  Sam już nie wiem, byłem u paru mechaników z tym problemem i co "szpenio" to inna diagnoza.

                  Pozdrawiam
                  MARCUS

                  Komentarz

                  Pracuję...